Glenn-Egil Torgersen (Redaktør)
Medforfatter Paul Otto Brunstad
Er det mulig å planlegge, lære og trene på noe som ennå ikke er kjent? Pedagogikk for det uforutsette introduserer ny pedagogisk tenkning for å møte uforutsette hendelser. Et av formålene er å unngå eller redusere virkningene av alvorlige hendelser som inntreffer overraskende. I andre sammenhenger, som i undervisning, kan uforutsette hendelser utnyttes til læring og åpne for produktive øyeblikk. For å oppnå dette utfordrer forfatterne tradisjonelle kunnskapssyn, didaktiske modeller og erfaringslæring. Professor Glenn-Egil Torgersen (red.) og de 19 øvrige forfatterne er alle fremtredende forskere innen fagfeltet. I denne vitenskapelige antologien fremstilles deres nyeste forskningsresultater på en oversiktlig og sammenhengende måte.
Utgitt: 2015
Forlag: Fagbokforl.
Innbinding: Innbundet
Språk: Norsk
Sider: 373
ISBN: 9788245017687
Utgave: 1. utg.
Boken kan kjøpes hos bokkilden.no.